pondělí 3. března 2014

Celozrnný mrkvový perník



Já o těch víkendech prostě mám chutě na nějaké dobroty. Na MK mě inspirovala jedna žena s tímhle receptem, původně z varilamysicka.cz, ale malinko upravený. A protože jsem perník neměla už spoustu let a měla jsem na něj chuť, tak jsem neváhala a hned druhý den už jsem ho pekla. Tak tedy celozrnný mrkvový perník, jde se na něj :-)















Potřebujete:
1,5 hrnku špaldové mouky jemně mleté (já použila zásobu z ASO)
0,5 hrnku polohrubé mouky
0,75 hrnku třtinového cukru
1 lžíce kakaa
2 lžičky perníkového koření
1 kypřící prášek do pečiva
1 hrnek mléka
100 ml slunečnicového oleje
1 vejce
100 g mrkev jemně nastrouhaná
2 lžičky třtinové melasy (je v originálním receptu, ale neměla jsem, tak jsem ji tam nedala)

Postup:
Smíchejte nejdříve suché ingredience v míse a trochu provzdušněte, nebo nejlépe mouku prosijte. Pak přidejte mokré ingredience. Smíchejte, já si pomohla šlehačem. A nakonec přidejte mrkev a promíchejte.
Troubu si předehřejte asi na 160 °C, pečte kolem půl hodiny. Já mám horkovzdušnou troubu a pořád se s ní snažím skamarádit. Pekla jsem to na spodní ohřev a jinak horký vzduch.



Nechte si chutnat. Ať žijou víkendové snídaně! :-)

 
 

2 komentáře:

  1. Už delší dobu se chystám na nějakou "zdravou buchtu" :) Děkuji za inspiraci.
    Rodičovská a já

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. taky jsem se inspirovala, tak ráda posílám dál :-) tenhle perník je fakt výborný!

      Vymazat

Čtete také

Čtete také