středa 7. ledna 2015

Králík na způsob svíčkové



Dostala jsem domácího králíka a tak jsem přemýšlela, co s ním. Se špenátem na česneku je výborný, ale chtěla jsem si zkusit něco nového. Přečetla jsem spoustu receptů, ale nenašla jsem ten pravý, který by mi vyhovoval. Často jsem narážela na recepty, kde přidávali slaninu, salám a podobné... Ale já když už mám krásně zdravého a lehkého králíka, tak jsem z něj chtěla udělat také lehké čisté jídlo. Tohle je taková asi směska pár receptů, které jsem na internetu viděla :-) 

Mám pro Vás proto tip na přípravu králíka, která mi zachutnala :-) Je to dušený králík na zelenině pod svíčkovou s rýží. Vůbec či jen trochu zahuštěný sosík, bez smetany. 

Budete potřebovat:
Králičí maso (já měla menšího naporcovaného na cca 4 porce)
Zelenina pod svíčkovou (mrkev, celer petržel) nastrouhaná nahrubo a část může být najemno, bude to lépe zahušťovat.
Cibule nakrájená nadrobno
Trochu řepkového oleje
Hořčice plnotučná pár lžiček
Bobkový list (asi 4 ks)
Nové koření (asi 4 ks)
Sůl
Mletý pepř
Případně něco na zahuštění

Záměrně nepíšu přesné množství, protože záleží kolik dáte vody. Je dobré dát zeleniny hodně, abyste pak nemuseli zahušťovat.

Postup:
Na troše oleje nechte zesklovatět cibuli. Pak přidejte zeleninu, nechte provonět. Přidejte maso a orestujte ze všech stran. Podlijte vodou, přidejte hořčici, sůl, pepř, bobkový list, nové koření. Zase to s vodou moc nepřehánějte, nemá to být omáčka, ale jen takový sosík. Nechte dusit do změknutí masa. Já dělala v tlakovém hrnci asi 40 minut.
Pokud máte i po změknutí masa stále moc vody, můžete zkusit trochu vyvařit a nebo trochu zahustit. 
Podávám s rýží.

Dobrou chuť! :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Čtete také

Čtete také